Panaszkezelési Szabályzat
Kiss Odett egyéni vállalkozó (székhely: 3300 Eger, Pásztorvölgy utca 30. továbbiakban: Slipstop vagy Adatkezelő) mint a Slipstop termékek hivatalos magyarországi forgalmazója a panaszt bejelentők – továbbiakban: Bejelentő - panaszainak kivizsgálása, továbbá egységes szabályok szerint történő, átlátható, eredményes kezelése érdekében elkészítette a panaszkezelési szabályzatát. Jelen szabályzat az új polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint az Általános Adatvédelmi Rendelet (továbbiakban GDPR) alapján készült. A Bejelentő adatait az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban Info tv.) rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
I. A PANASZKEZELÉS MENETE
I.1. A bejelentés módjai
Szóbeli panasz
A szóbeli panaszt a Bejelentő az alábbi telefonszámon teheti meg: +36 30 886 5602 hétköznapokon H-P reggel 9 és délután 15 óra között.
A szóbeli panaszról a bejelentéssel egyidejűleg jegyzőkönyvet kell felvenni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Bejelentő neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
- a bejelentés alapját képező vásárlás pontos adatai (időpont, érintett termékek köre),
- a Bejelentő panaszának részletes leírása,
- a Slipstop nyilatkozata a Bejelentő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, a Bejelentő számára adott tájékoztatásról és további teendőkről (pl. termék visszaküldése),
- a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírása.
A Bejelentő számára a jegyzőkönyv másolati példányát írásban (legalább e-mail útján) meg kell küldeni. A panasz kivizsgálását a panasz megtételétől, vagy a termék webáruházba történő visszaérkezésétől haladéktalanul meg kell kezdeni. A panasz kivizsgálását 30 napon belül be kell fejezni, kivéve ha a panasz kivizsgálása szakértői véleményhez kötött, mely ennyi idő alatt nem folytatható le.
A Bejelentőt figyelmeztetni kell arra, hogy élhet az írásbeli panasz lehetőségével is és panaszához egyéb bizonyítékokat is csatolhat (pl. fényképfelvétel).
Írásbeli panasz
Az írásbeli panaszt a Bejelentő az alábbi címeken teheti meg: info@slipstopshoes.hu
Az írásbeli panaszt a Slipstop a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni a Bejelentő felé. Az írásbeliség követelményének levél, e-mail vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a Bejelentő számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A panasz kivizsgálásával kapcsolatos álláspontját a Slipstop minden esetben köteles megindokolni. A Slipstop panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 (öt)évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Slipstop köteles a Bejelentőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltetőtestület eljárását kezdeményezheti.
A Bejelentő meghatalmazott útján is eljárhat, azonban a meghatalmazást közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba szükséges foglalni.
I.2. A panasz nyilvántartása
A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a Slipstop nyilvántartást vezet.
A nyilvántartás tartalmazza:
- a panasz megtételének időpontját, a Bejelentő nevét, elérhetőségeit,
-, a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését,
- a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát,
- az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését,
- a panaszra adott válasz időpontját.
I.3. Jogorvoslat
A panasz teljes vagy részleges elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 (harminc) napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a Bejelentő az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:
1) Amennyiben a panasz adatkezeléssel összefüggő tájékoztatás, helyesbítés, zárolás vagy
törlés adatkezelő általi megtagadásával függ össze, a Nemzeti Adatvédelmi és Információ
Szabadság Hatósághoz lehet fordulni.
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Email: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
Honlap: http://naih.hu
2) A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén, Békéltető Testületi eljárást lehet kezdeményezni.
Név: Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: (1) 488-2131
Fax: (1) 488.2186
Honlap: http://bekeltet.hu/
3) Fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben első fokon a járási hivatalok járnak el.
4) A fogyasztónak nem minősülő ügyfél, panaszának a Slipstophoz történő benyújtását követően, jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat (www.birosag.hu).
Jelen szabályzat 2019. február 18.-tól hatályos.